Uszkodzenia zębów psów i kotów - leczenie w Gdańsku

Uszkodzenia zębów u zwierząt mogą mieć różne podłoże. Często jest to wynik uszkodzeń mechanicznych powstałych np. podczas zabawy, upadku lub próby ugryzienia zbyt twardego przedmiotu. Niezależnie od przyczyny, jest to poważny problem, którego nie należy ignorować.

Złamany ząb u kota lub psa wiąże się z silnym bólem i znacznym dyskomfortem dla zwierzaka. Złamane zęby powodują nie tylko trudności przy jedzeniu, ale mogą stać się przyczyną namnażania bakterii, a w konsekwencji stanów zapalnych i ropni.

Jeżeli zauważą państwo złamany kieł u kota lub psa, zachęcamy do niezwłocznego umówienia terminu wizyty w naszym gabinecie.

Zobacz: Aparaty na zęby dla zwierząt

Co zrobić, gdy pies lub kot złamie kieł?

Złamany ząb u psa lub kota to problem, którego nie wolno bagatelizować. Co zrobić w przypadku uszkodzenia zębów u pupila?

W przypadku uszkodzeń zębów u zwierząt najważniejsza jest szybka reakcja. Pierwszym krokiem powinno być ustalenie, jak poważne jest złamanie i jakiego leczenia będzie wymagało.

Nawet jeżeli ząb nie rani jamy ustnej zwierzęcia, nie oznacza to, że nie będzie mieć negatywnego wpływu na stan zdrowia pupila. Z tego powodu konieczna jest wizyta w gabinecie weterynaryjnym, w czasie której lekarz ustali, czy konieczne będzie leczenie lub usunięcie zęba.

Zachęcamy do skorzystania z naszych usług właścicieli psów i kotów z Gdańska i okolic. W przypadku pytań zapraszamy do kontaktu.