Wada zgryzu u kotów i psów - leczenie w Gdańsku

Wady zgryzu u kotów i psów to powszechny problem, który niestety bywa często ignorowany przez właścicieli. Nieleczone wady zgryzu nie tylko powodują ból i dyskomfort u zwierzaka, ale mogą także być przyczyną poważnych problemów zdrowotnych – z tego powodu nie wolno ich bagatelizować.

Jeżeli mają Państwo wątpliwości, czy rozwój kości szczęki i żuchwy u pupila przebiega poprawnie, najlepiej od razu udać się do naszego gabinetu weterynaryjnego i skorzystać z usług stomatologa i ortodonty dla zwierząt. Prawidłowa profilaktyka, regularne kontrole ortodontyczne i specjalistyczna opieka zminimalizują ryzyko pogłębiania się wady zgryzu u kota lub psa i pomogą zwierzętom odzyskać dobre samopoczucie.

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług właścicieli kotów i psów z Gdańska i okolic. W przypadku pytań zachęcamy do kontaktu!

Jakie są najczęstsze przyczyny wad zgryzu u kotów i psów?

Przyczyny wad zgryzu u kotów i psów mogą być różne. Najczęstszym powodem są wady genetyczne, które skutkują nieprawidłowym rozwojem kości żuchwy. Wrodzonym wadom zgryzu nie da się niestety zapobiec, jednak możliwa jest ich korekcja, m.in. za pomocą aparatu na zęby dla psów i kotów.

Wady nabyte mogą wynikać z chorób lub urazów przebytych w okresie wymiany zębów z mlecznych na stałe, co rzutuje na dalszy rozwój uzębienia pupila. Aby temu zapobiec, niezbędne są regularne kontrole ortodontyczne u lekarza, który określi, czy rozwój zwierzęcia przebiega prawidłowo.